Nieuwsbrief 12-2013

Zusters en broeders,

Voor u ligt de al weer de laatste reguliere nieuwsbrief van het jaar 2013. In het afgelopen jaar mochten we elke zondag samen zijn in het huis van onze God. Hij wilde daar ons onderwijzen in de wegen die wij mochten gaan. We mogen terugzien op een rijk gezegend jaar. Binnenkort ontvangt u het blad Echo met daarin een inlegvel met alle activiteiten rond het Kerstfeest en de jaarwisseling. Wij als kerkenraad wensen u een gezegend Kerstfeest. Een heel goede afsluiting van het jaar 2013 en een in alle opzichten gezegend 2014.

Beroepingswerk: Gisteren zaterdag 30 november hebben we in Gouda het beroep naar onze gemeente overhandigd aan proponent A.B. van Campen. Gedurende 3 weken hebben zij nu de tijd om zich op deze roep te bezinnen. Wij dragen hen op in de voorbede van de gemeente. Wij hopen en bidden dat de Here hun weg naar onze gemeente zal leiden. In de komende weken zal er een moment van kennismaking met de gemeente worden ingepland. U wordt daarover d.m.v. de kerkbode en de afkondigingen, geïnformeerd. De uiterste datum voor de beslissing is zaterdag 21 december 2013.

Kerkenraadsbankbijbels: Van diverse zijden zijn er verzoeken gekomen om in het bezit te komen van een ‘oude kerkenraadsbankbijbel’. De kerkenraad heeft besloten om deze Bijbels in eerste instantie aan onze eigen gemeenteleden aan te bieden. Als u belangstelling hebt voor een oude kerkenraadsbankbijbel dan kunt zich wenden tot de scriba. Als er meer aanmeldingen zijn dan dat er Bijbels beschikbaar zijn, dan zullen de beschikbare Bijbels door het werpen van het lot worden verdeeld.

Vrijwillige bijdrage: Afgelopen week hebben al de gemeenteleden de acceptgiro ontvangen voor de actie vrijwillige bijdrage 2e halfjaar 2013. De begeleidende brief spreekt voor zich zelf! Heel hartelijk aanbevolen.

Nieuwbouw Pastorie: De bouw van de pastorie vordert gestaag. We hebben al een aantal positieve reacties uit het dorp en uit de gemeente ontvangen. Het huis schijnt mooi te passen in het dorpsgezicht. Wij zijn daar als bouwcommissie blij om, want dat was ook onze insteek. We wilden een woning die in de ‘historische kern’ paste, met de statigheid van een pastorie, zonder opzichtige luxe. Inmiddels is de buitenkant bijna af. Het glas zit erin en de aansmeerlaag is er ook al tegenaan gezet. Het loodgieterwerk is binnen bijna voltooid. Op het moment van het verschijnen van de nieuwsbrief zal de cv-installatie al zijn geïnstalleerd. De ruimte voor de cv-installatie is van te voren betimmerd door de vrijwilligers. De elektriciteit is ook aangesloten. Binnen is het stucwerk al voltooid. Nu wachten we tot het goed gedroogd is en daarna zullen de vrijwilligers de plafonds op de 1e etage gaan plaatsen. De bestrating rondom zal pas gaan gebeuren na de jaarwisseling. Eerst willen we nog een puinlaag laten storten, die we laten inklinken zodat er een stevige ondergrond ontstaat. Voorlopig zal er nog geen garage gebouwd worden. De vrijwilligers zullen een tuinhuis plaatsen, dat ook kan blijven staan als er in de toekomst een garage zal worden gebouwd. Eind februari/begin maart hopen we bijna alles klaar te hebben. De vrijwilligers die zich hebben opgegeven voor de klussen die dan noodzakelijk zijn, zullen dan benaderd worden.

Voor de komende adventstijd wensen we u van harte Gods zegen

De Kerkenraad.